GESEGMENTEERD MAILEN

 

 

Geef je UiTPASactiviteit een boost!

Via een segmentatiemail kan je namelijk je UiTPASactiviteit op gerichte wijze versturen naar de verschillende UiTPAShouders die onze regio rijk is. Je stelt in onderstaande webform je mail op, je koppelt een UiTPASomruilvoordeel aan je activiteit (verplicht) én je bepaalt enkele 'segmenten'. Een segment is een afbakening van de doelgroep waar je jou met je mail op wil richten. Hoe gerichter je segment, hoe gerichter je UiTPASactiviteit wordt verspreid!

De segmenten die je kan opstellen zijn de volgende:

  • Acties: pashouders kunnen verschillende acties ondernemen die worden bijgehouden door het systeem. Je kan gaan selecteren op welke activiteiten UiTPAShouders in het verleden hebben deelgenomen, bijvoorbeeld een lezing, een festival, een concert, een sportactiviteit, een jeugdkamp..
  • Geboortedatum en leeftijd: spreekt voor zich. Als je een pure seniorenactiviteit organiseert, dan is het logisch dat je op dit segment zeker inzet.
  • Kansenstatuut: je kan pashouders ook segmenteren op hun kansenstatuut. Deze filter houdt echter  geen rekening met de geldigheid van de kansenstatuten, enkel of de pashouder een kansenstatuut heeft of niet.
  • Lidmaatschap: je kan de pashouders ook segmenteren op basis van hun lidmaatschap in een in het UiTPASsysteem ingegeven lidmaatschap.
  • Postcode: je kan verschillende postcodes selecteren. Vind je activiteit aan de grens van je gemeente plaats, dan kan het interessant zijn om ook de postcode van je buurgemeente op te geven. 
  • UiTPASpunten: tenslotte kan je ook segmenteren op het huidige puntensaldo van pashouders.

 

Een voorbeeld 

De Jeugddienst van Menen wil de UiTPASactiviteit Buitenspeeldag extra promoten. Ze organiseren gratis een grootse spelnamiddag in een park van de stad met vele speeltoestellen, springkastelen, de mogelijkheid om kampen te bouwen.. Voor €2,5 of 5 UiTPASpunten kan je kinderquadparcours afleggen in het park. De mail wordt opgesteld, het UiTPASevent en het UiTPASomruilvoordeel worden gepromoot en men denkt na over de verschillende segmenten.

  • Postcode: de activiteit richt zicht op Meense kinderen, jongeren en hun ouders. Dus enkel de postcode van Menen wordt hier toegevoegd.
  • Leeftijd: de jeugddienst wil zich richten op kinderen, jongeren en jonge ouders. Dus stellen ze de leeftijd in van 3 tot 40 jaar.
  • Acties: Uiteraard zitten er in de bovenstaande groep mensen zonder kinderen of mensen die niet participeren aan zo'n soort van activiteiten. Daarom kan de jeugddienst een segment instellen op de actie waarbij men de afgelopen drie jaar een punt spaarden bij UiTPASbalies van jeugd- en sportactiviteiten.


 

Segment aanmaken

In de webform hieronder kan je de verschillende gegevens opgeven voor je segmentatiemail. Wij maken een voorbeeld op en sturen het terug om na te lezen. Hou er rekening mee dat deze mailing tijd nodig heeft om opgemaakt te worden. Vraag de gesegmenteerde mail dus tijdig aan.

Vragen? uitpas@zuidwest.be of bel 056/241616.

Keer terug naar de UiTPASpartner-website

 

Vul hier op basis van de verschillende segmenten in hoe jij je mail wil verspreiden (actie, leeftijd, kansenstatuut, lidmaatschap, postcode of UiTPASpunten). Combineer minimum 3 segmenten!
plaats hier je wervende tekst met alle nodige info over het evenement. Vergeet hier niet de wie-wat-waar-waneer-hoe te vermelden.
Welk omruilvoordeel hoort bij dit evenement? Vergeet je omruilvoordeel niet in te dienen via http://uitinzuidwest.be/formulieren/omruilvoordeel-toevoegen
Geef hier de datum in waarop je graag zou hebben dat de mail verstuurd wordt.
Indien mogelijk: voeg een liggende afbeelding toe. Indien u een rechtstaande afbeelding invoert zullen wij genoodzaakt zijn deze te knippen.

UiT in zuidwest is een realisatie van zuidwest | www.zuidwest.be | alle rechten voorbehouden | privacyverklaring zuidwest | UiTPAS gebruiksvoorwaarden | UiTPAS privacybeleid